KID

Nauczyciel zna swoich uczniów. Prace zadaje, by konkretni uczniowie umieli i wiedzieli więcej. Kto będzie wykonywał to, co zostało zadane? To trzeba wiedzieć. Inaczej zadawanie traci sens. Czy praca domowa w ogóle jest uczniom potrzebna? zadaj sobie pytanie zanim zadasz uczniom zadanie… Komu zadaję? Czy wszystkim to samo? W każdej klasie są uczniowie, którym łatwo…

>>

Jesteśmy w TVN

Tym razem zaproszono nas do Dzień Dobry TVN. Rozmowa odbywała się w czasie, kiedy na naszym profilu na Facebooku licznik przekraczał 3 tysiące użytkowników! W czasie emisji doszło 200 kolejnych lajków. W studiu oprócz Jacka Staniszewskiego była pani Justyna Żukowska- Gołębiewska, mama 8-letniej uczennicy, która napisała o tym, że już nie może odrabiać pracy domowej.…

>>

Rodzinnie o naszej akcji

Marcin Zaród został zaproszony na rozmowę do RDN Małopolska. Natalia i Kamil są uczniami szkoły podstawowej – opowiadają o swoich zadaniach domowych. Marcin, jako jako jeden z inicjatorów kampanii #zadajęzsensemwyjaśnia główne założenia tego ogólnopolskiego ruchu. Dorota, sama teraz będąc nauczycielką, opowiada o zadaniach z pracy techniki, które pamięta ze swojej szkoły podstawowej.  

>>

Dziennik Wschodni o pracach domowych

O pracach domowych i kampanii #zadajęzsensem w tekście Agnieszki Kasperskiej Czy nauczyciele powinni zadawać prace domowe? „Często nie mają sensu”   #zadajęzsensem to kampania społeczna mająca na celu promowanie empatycznego spojrzenia na zadanie domowe, czyli albo unikanie zadawania zadań w ogóle, a jeśli zadajemy, to zgodnie z przemyślaną logiką i świadomością praw dziecka do wolnego…

>>

Honorowy Patronat RPD

Duża wiadomość! Dzięki zainteresowaniu szerokiego grona rodziców, nauczycieli oraz ludzi świata mediów kampania #zadajęzsensem doświadczyłą szybkiej popularyzacji. Dodatkowo, swoim patronatem honorowym objął ją Pan Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka. Gdyby nie powaga urzędu napisalibyśmy BOMBA!

>>

Jesteśmy systemem edukacji

Przeładowana podstawa programowa jawi się jako świetny pretekst, żeby część materiału zadać uczniom do „przerobienia” jako zadanie domowe. Teoretycznie zwiększamy wówczas szansę aby  „wyrobić się z materiałem”. Czyż to nie kusząca wizja? W końcu mawia się, że polski nauczyciel, jak lotnik, poleci i na drzwiach do stodoły. Wrodzonym sprytem da sobie radę nawet wówczas, gdy…

>>